Met cellulite of sinaasappelhuid wordt in de cosmetische industrie bedoeld ‘een wat bobbelige structuur die de huid en onderhuids bindweefsel kunnen krijgen’. Het onregelmatige huidoppervlak bij cellulitis is het gevolg van verdikte huidcellen, vocht en giftige stoffen uit zowel de omgeving als voedsel. imagesCABJUJWN

Oorzaken zijn: een slechte bloedcirculatie, alcohol, weinig beweging, stress, geraffineerde suiker en cafeïne. Waarschijnlijk wordt cellulite veroorzaakt door een combinatie van factoren waaronder lifestyle, dieet, gebrek aan lichaamsbeweging, hormonale veranderingen en ouder worden. Vaak is er ook sprake van erfelijke aanleg. Oestrogeen zou één van de veroorzakers van de gehate kuiltjes zijn.

De verschillende massagetechnieken, de guasha steen en cups en het gebruik van essentiële oliën zijn de belangrijkste middelen om cellulitis te verminderen en te verwijderen.

Masseer zelf ook het liefst dagelijks om de plaatselijke bloedcirculatie te stimuleren. Hoe meer, hoe beter. Massage helpt de vetophoping af te breken, giftige stoffen te verwijderen en stimuleert de stofwisseling. Ook stimuleer je de zuurstoftoevoer zodat de huid er mooier gaat uitzien. Bijkomend effect is dat de cliënt zich vaak energieker voelt na een behandeling. De anti-cellulitis massage is een intensieve, diepe en stevige massage op de plaatsen waar de cellulite zich ophoopt zoals benen-heupen-billen-buik. Je kunt het vergelijken met een bindweefselmassage. De massage duurt ongeveer 60 minuten per volledige sessie, een deelsessie van 30 of 45 minuten is ook mogelijk, e.e.a. is afhankelijk van wat je behandeld wilt hebben.

Na 4 behandelingen is er al resultaat te zien: de huid wordt strakker en voelt elastischer aan, de cellulite wordt minder doordat deze beter verdeeld is onder de huid. Het beste resultaat krijg je door de eerste 6 sessies consequent elke week te ondergaan, hierna is het een kwestie van regelmatig bijhouden.