HotStone massage is een geweldig intens, diepe warmte massage met hot stones, die een weldaad is voor lichaam en geest! De warmte van de stenen dringt diep door in je spieren en botten. Na de legging van de HotStones op je lichaam word je verder los gemasseerd met warme stenen, warme olie en handen! De HotStone massagestenen zijn gevormd vanuit de hete lava van vulkanen, waarna ze eeuwenlang in rivierbeddingen of in de zee hebben gelegen, waardoor ze mooie, gladde, ronde vormen hebben gekregen! Hoe vlakker de stenen hoe beter het contact! Basalt houdt de warmte langer vast en geeft deze op een natuurlijke wijze aan het lichaam door.

Werking en effecten

Allereerst vergroot warmte het gevoel van welzijn. Door de combinatie van warmte en beweging (thermodynamica) kan dieper in het spierweefsel gemasseerd worden. HotStone massage zorgt voor een diepe ontspanning en ontgiftiging, stimuleert de orgaanfuncties en de stofwisseling en activeert het zelfherstellingsvermogen van het lichaam. Daarnaast ondersteunt HotStone massage alle niveaus van healing doordat het de emotionele, mentale en fysieke energieën harmoniseert.

HotStone massage is aan te raden bij acute en chronische spierproblemen, bij elk gevoel van onevenwichtigheid in je lichaam en is in het bijzonder geschikt voor mensen met spier- gewricht- en/of zenuwpijnen, rug en/of nekpijn, hoofdpijn, slechte doorbloeding. Daarnaast is HotStone massage geschikt voor iedereen die lekker wil relaxen…!

Contra-indicaties hotstone behandeling

Contra-indicaties zijn symptomen waarbij deels of helemaal geen hotstone massage mag worden toegepast. Doordat massage de circulatie beïnvloedt, kunnen symptomen verergeren en kunt u nog zieker worden.

Absolute contra-indicaties voor Hotstone massage

• diabetes
  • huidontsteking, steenpuist, open wond
  • hoge bloeddruk